100 milyon dolarlık ihracat anti-dampinge takılacak


İSTANBUL (İGFA) – 10 ülkeden aldığı endüstriyel mutfakları 128 ülkeye satan GGMGASTRO CEO’su Manuel Elma, Türkiye’de son periyotta artan maliyetlerden ötürü endüstriyel mutfak bölümünün ihracatta rekabet etmekte zorlandığına dikkat çekti.

Türkiye’den aldığı eserleri dünyanın birçok farklı ülkelerine sattıklarına dikkat çeken Elma, Türkiye’den ortalama 100 milyon dolarlık eser aldıklarını vurguladı. Türkiye’de ortalama 60’a yakın firma ile çalıştıkları bilgisini veren Manuel Elma, “Endüstriyel mutfak alanında Türkiye’nin en büyük şirketleriyle çalışıyoruz. Aldığımız eserlerin geliştirilmesi ve kullanılan teknolojinin artırılması için çalışmalar yapıyoruz. Türkiye endüstriyel mutfak kesimi dünyada birinci 10, Avrupa’da ise birinci 5 içinde yer alıyor. Türkiye’de endüstriyel mutfak bölümünün gelişimi çok hoş halde ilerliyor. Fakat, endüstriyel mutfak eserlerinde Türkiye’de fiyatlar yükseldiği için ihracatımız azalma tehlikesi ile karşı karşıya. Yaşanan durumu evvelki yıllarla karşılaştırdığımızda daha net bir formda görebiliyoruz. Bu artışta farklı sebepler var. Lakin, son devirlerde endüstriyel mutfak üretiminin en değerli ham unsurları ortasında yer alan paslanmaz çeliğe getirilen ek vergiler, fiyat artışlarında çok tesirli oluyor.” diye konuştu.

ANTİ-DAMPİNG GELİRSE TÜRKİYE OPERASYONUNU KAPATACAĞIZ

Paslanmaz çelikte Posco Assan’ın talebi ile başlatılan anti-damping soruşturmasının da bir an evvel sonlandırılması gerektiğini vurgulayan Manuel Elma, kelamlarını şöyle sürdürdü: “Bu soruşturmanın aslında hiç olmaması gerekiyordu. Endüstriyel mutfakta üreticiler aslında çok düşük kar marjı ile çalışıyor. Yaşanan gelişmeler bu durumu daha da berbatlaştırıyor. Devletin ve ihracatçının bir ortaya gelerek çalışmasında büyük yarar var. Üreticinin büyümesi gerekiyor ki, ihracat da büyüsün. Şayet gidişat bu formda devam ederse bizim bu eserleri ihraç etme bahtımız neredeyse sıfıra düşer. 100 milyon dolarlık alım yapıyorduk Türkiye’den. Bunu da 300 milyon dolar düzeylerine getirmeyi planlıyorduk. Lakin, daima yükselen fiyatlar nedeniyle alımlarımızı frenlemek zorunda kalıyoruz. Biz satın alma yapmayınca, üretici de üretimi azaltıyor. Şayet anti-dampig gelirse Türkiye operasyonumuzu kapatmak zorunda kalacağız.”

HEDEF 4 BİN ÇALIŞANA ULAŞMAK

GGMGASTRO hakkında da bilgiler paylaşan Manuel Elma, “Grup olarak ortalama 1300 bireye istihdam sağlıyoruz. Gelecek yıl bu sayıyı 1800 şahsa çıkarmayı planlıyoruz. Üretici değiliz lakin, Türkiye’den aldığımız endüstriyel mutfak eserlerini, Avrupa’da yaşayan 750 milyonluk nüfusa ulaştırıyoruz. Avrupa’nın büyük kentlerinde bulunan ofislerimiz aracılığıyla satışlarımızı gerçekleştiriyoruz. Şirketimiz şu an bölümde Avrupa’nın en büyük tedarikçisi. Başta Almanya olmak üzere, GGMGASTRO marka bedeli Avrupa’nın en değerli markalarının ortasına girmiş durumda. Endüstriyel mutfak bölümünün lokomotifi olan şirketimiz gerek dijital eserlerde gerekse klasik ve robotik eserlerde kesime yenilikler sunmaya devam edecek. Yakın gelecekte çalışan sayımızı 4 bin şahsa çıkarmayı hedefliyoruz. Elimizden geldiğince Türkiye’de yatırımlarımızı artırmayı da istiyoruz. Bu nedenle de Türkiye’den kesim ismine beklentilerimiz mevcut. Türkiye güçlü ve yüksek potansiyeli olan bir ülke, özel bölüm ve devlet daha fazla birlikte çalışır ve problemleri birlikte çözerlerse çok süratli bir ekonomik büyümeyi gerçekleştirebilir inancındayım.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir